İçeriğe geç

Ilk Defa Atanan Memur Göreve Başlamazsa Ne Olur

İlk defa atanan memur kaç gün içinde göreve başlar?

a) Aynı yerdeki bir göreve atanan kişi, atama kararının kendisine tebliğ edildiği tarihi belirtmek zorundadır. b) Başka bir göreve atanan kişi, atama kararının kendisine tebliğ edildiği tarihten itibaren 15 gün içinde o yere geçmek zorundadır ve ertesi iş gününde göreve başlar.

Atanan memur gitmezse ne olur?

Buna göre, bağlı bulunduğu kurumca kabul edilen bir mazereti olmaksızın görevini on gün süreyle aralıksız sürdüren memur istifasını istemiş sayılır. Aynı şekilde, ücretsiz iznin bitiminden itibaren on gün içinde görevine başlamayan memur istifa etmiş sayılır.

Yeni atanan memur istifa ederse ne olur?

Kamu hizmetinden emekli olan veya ayrılanlar, kamu hizmetine yeniden girmek için en fazla iki defa başvuruda bulunabilirler. Kamu görevlisi iken görevinden ayrılanlar, ancak emekli oldukları kuruma başvuruda bulunabilirler; görevi devam ederken ayrılanlar, başka bir kuruma yeniden başvuruda bulunamazlar.

Aday memur 1 gün işe gelmezse ne olur?

Bir memur adayı kaç gün işe gelmezse işten çıkarılır? 1 veya 2 gün mazeretsiz işe gelmemesi durumunda maaşında indirim, 3 ila 9 gün mazeretsiz işe gelmemesi durumunda ise maaş kademesinin geri alınması söz konusudur. Her iki durumda da memur adayı Kanunun 57. maddesi uyarınca iş akdinin feshedilmesi söz konusu olacaktır.

Yeni atanan memur ne zaman tayin isteyebilir?

Daimi bir göreve atandıktan sonra en az bir yıllık çalışma süresinin tamamlanması zorunludur. Yani bir göreve hak kazanmak için 3+1 yıllık çalışma gereklidir. Mazeretli atamalarda ise göreve geçişin tamamlanması yeterlidir.

İşe başlama tebligatı kaç günde gelir?

3. Tebligatın alıcısına ulaşması kaç gün sürer? PTT işyerlerinde kabul edilen tebligat evrakının alıcısına ayrıca bir teslimat yapılmaksızın teslimi, aynı il dağıtım bölgesinde bulunması halinde en geç 5 iş günü, başka bir il dağıtım bölgesinde bulunması halinde en geç 7 iş günü içerisinde yapılır.

Atanan biri gelmezse ne olur?

Kamu görevlilerinin 10 güne kadar devamsızlığı disiplin suçu sayılırken, 10 güne kadar devamsızlık, ilgilinin kendi isteğiyle kamu görevinden ayrılması durumunda idari işlem başlatılmasına neden olur.

Sözleşmeli memur 1 gün işe gelmezse ne olur?

Bir memurun 1 veya 2 gün işe gelmemesi halinde, brüt maaşının %12,5’inden %3,33’üne kadar emeklilik kesintisi cezası uygulanır.

Memur üye göreve gitmezse ne olur?

Göreve başlamayan veya görevi biten Başkan veya üyenin yerine atanan kişi, daha sonra eski Başkan veya üye gelse bile görevine devam eder.

Memur 20 gün işe gelmezse ne olur?

Öte yandan 657 sayılı Kanunun 125/E-d maddesinde; Yılda toplam 20 gün mazeretsiz işe devamsızlık yapılması, kamu görevinden çıkarma cezası verilmesi gereken hallerden biri olarak sayılmıştır.

Adaylık için istifa eden memur geri dönebilir mi?

Seçimlere katılmak üzere görevlerinden istifa eden kamu görevlilerinin, adaylık veya seçimlerde yenilgiye uğramaları halinde, zamanında başvurmaları halinde eski görevlerine dönebilmeleri esastır.

Aday memur istifa ederse ne kadar bekler?

Hükümler eklenmiştir. Bu bağlamda, kamu hizmetinden ayrılma tarihinden itibaren altı aylık bekleme süresinin dolmasından sonra istifa talebinin kabulü ile açık atama onay sürecinin tamamlanması kaydıyla ilgili personelin atanması Bakanlığınızın takdirindedir.

Aday memur kınama cezası alınırsa ne olur?

Bu cezalar adaylık sürecinde verilirse, memur adayı işten çıkarılır ve kamu hizmetiyle bağı koparılır. Bu nedenle, adaylık sürecinde disiplin cezası alan bir memurun bu cezaya itiraz hakkını kullanması büyük önem taşımaktadır.

Aday memur işten atılabilir mi?

Devlet memuru adayları, ilk atama veya daimi atama yoluyla ilk kez kamu görevine giren devlet memurlarıdır. Devlet memuru adayının görev süresi en az 1 yıl ve en fazla 2 yıldır, bu süre zarfında devlet memuru adayı devlet memuru adayı olmak için eğitimi başarıyla tamamlamalıdır. Aksi takdirde işten çıkarılırlar.

Asil memur olunca maaş artar mı?

Herhangi bir pozisyonda aday olarak başlayanlar, girdikleri derecenin kazanılmış emekli maaşını hizmet emekli maaşı olarak alacaklardır. Asaletleri teyit edilen memurlar başlıca resmi pozisyonlara atandıklarında, adaylık için harcadıkları zaman, rütbede ilerleme ve terfi amacıyla değerlendirilecektir.

Atanan personelin göreve başlama işlemi nasıl olacak?

Müdürlükçe uygun görülen birime görevlendirme yazısı gönderilir. Görevlendirildiği birimden görevlendirme yazısı alındıktan sonra evrakların Nüfus Müdürlüğüne teslim edilmesiyle süreç tamamlanır. Görevlendirme beyanının eklendiği tanıtım yazısı hazırlanır.

Evrak tesliminden kaç gün sonra işe başlama?

Kural olarak, çalışma belgeleri 3 iş günü içinde işyerine teslim edilmelidir. Belirtilen süre duruma göre değişebilir. Belgeler teslim edildikten sonra çalışma sözleşmesi yasal olarak geçerli hale gelir.

İlişik kestikten kaç gün sonra göreve başlanır?

a) Aynı göreve atananlar, atama kararının kendilerine tebliğ tarihini belirtmek zorundadırlar. b) Başka bir göreve atananlar, atama kararının kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde o yere taşınmak zorundadırlar. Belirli bir seyahat süresi belirtmek zorundadırlar.

Güvenlik soruşturması bittikten kaç gün sonra işe başlanır?

Yönetmeliğin 12. maddesine göre; “Arşiv araştırması sonuçlarına yetkili merci tarafından başvuru tarihinden itibaren en geç 30 iş günü, güvenlik soruşturması sonuçlarına ise 60 iş günü içinde cevap verilir.” Ancak yetkili mercilerin cevap verme süresi dikkate alınmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir